петък, 22 август 2014 г.

Домашни кремове за лице

Накарай ме да свърша нещо, за да направя друго, което съм отлагала доста време.
Е, днес най-сетне си приготвих два крема за лице. Преди време, но беше отдавна вече, си приготвих първия домашен крем и след това твърдо (!) бях решила да си направя друг, по-сполучлив. Набавих си и какаово масло и какви ли не масла. 
Е, толкова време все нанасям върху кожата си едно или смес от няколко масла. Само за през деня, и то през лятото, ползвам хидратиращ крем - няма да споменавам марка. Макар че си имам доста проблеми с избора, защото кожата ми е чувствителна, а имам и контактен дерматит.
Е, друг е въпроса, че аз самата дори не се почесвам по лицето, камо ли да позволя нещо да ме докосне :)

Първия, който направих, беше по рецепта, която намерих Магазинче за домашна козметика. Тъй като бях все още в процес на търсене на пакетчето с пчелния си восък, а въпросния крем е без въпросния продукт, реших да си го приготвя.

Рецептата е от 4 продукта, аз редуцирах количеството зехтин - по рецепта са 3 с.л. и сложих половината зехтин и половината - масло от авокадо.

На водна баня, като на дъното на тенджерката поставих обърната малка чинийка, сложих в стъклена паничка да се разтопява твърдо какаово масло. Бъркам си с дървена лъжичка.
След като се разтопи го махнах от котлона и добавих 1 чаена лъжичка жожоба и, както посочих - равни количества зехтин и масло от авокадо. 



Съставките се размесват добре и бързо. Внимателно пресипах сместа в предварително приготвена празна и чиста кутийка от крем. Когато сместа поизстина, добавих няколко капки масло от Цитронела и от Лайка.

Междувременно намерих пакетчето с пчелния восък :)

Рецептата, по която щях да правя втория крем, е следната:
15 г какаово масло
10 г пчелен восък
60 мл зехтин
40 мл жожоба
40 мл розова вода

Какво направих аз:

На водна баня сложих в същата стъклена купичка какаовото масло и парченцата пчелен восък. 

Какаовото масло се разтапя бързо и ми трябваше малко повече време за восъка. Температурата на водата не беше повече от 60 градуса.


След като се разтопиха, отстраних купичката от горещата вода и добавих равни части - по 1 чаена лъжичка:

- масло от жожоба
- зехтин
- масло от авокадо
- масло от пшеничен зародиш
- масло от арган

- половин чаена лъжичка масло от гроздови семки

- супена лъжица кокосово масло

Всичко това беше при постоянно разбъркване.
Разтвора започна да се втвърдява и върнах сместа на водната баня да го затопля. 

След малко го остраних отново и започнах да добавям, лъжичка по лъжичка и при постоянно бъркане, розова вода. Не съм сложила толкова, колкото е по рецептата - пое около 3 чаени лъжички и в края и 1 чаена лъжичка термална вода.

След всичко това прецедих разтвора в чиста кутийка от крем и вече не с дървената лъжичка, а с клечки от кибрит, продължих да бъркам.

Е, това е най-достадната работа от всичко, но няма как. Трябва да се разбърква почти до пълното изстиване на крема.

Когато беше почти студен, добавих 10 капки витамин А, няколко капки ароматично масло Иланг Иланг и Лавандула. 
Продължих да бъркам още малко.


Това са двата крема. 
Едната кутийка си е непрозрачна, другата я потъмних, не искам никакво допълнително окисляване на сместа. 
Написала съм датата, на която съм ги приготвила.

Пробвах ги върху кожата си - хахах, ходих доста поомазана. Е, от довечера ще видим.
Предполагам, че ще съм доволна от резултата. От аромата им - също!


Първия си остава в течно състояние, но е гъстичък.
Докато втория си е твърд, но много приятен за размазване по кожата - доволно!

Аз лично имам голяма колекция от масла, които, както казах, ползвам или поединично, или смесвам по 2 или 3 вида нощем наместо крем за лице.




3 коментара:

  1. Коментарът ми е много важен и нямам отговор за това, което се получи, Става дума за първия крем, в който няма пчелен восък. Втвърди се на кръгли топчета, като има и течност - маслена между тях. Всичките съставки са само течни и единствено какавото масло не е в течна форма - тя се придобива чрез нагряване. Сега е труден за ползване. Уж имах доверие на Магазинчето за домашна козметика, от който взех рецептата - както писах по-горе, трябваше ми нещо без восък.
    Ако някой знае защо и какво може да се направи, нека пише.
    Засега не препоръчвам да си направите тази смес.

    ОтговорИзтриване
  2. Отговори
    1. Да...За съжаление така и не разбрах причината. Другият крем се оказа сполучлив и за студеното време е много удобен, защото запазва кожата от студа и влагата, без да има лъскавина. Но трябва да се държи на не много студено, защото восъкът става много твърд.
      При всички случаи смятам скоро да опитам с друг домашен крем и се надявам на успех.

      Изтриване

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Популярни публикации

I've been featured on:

I've been featured on:
Oombawka Design
Featured Five Club
Stitch It Up Link Party
2 Crochet Hooks
EyeLoveKnots
featured button
Oombawka Design
Be A Crafter xD
Creative Crochet Workshop