петък, 29 август 2014 г.

И при вас ли е така?Is it the same with you?

Когато някой види готово изплетено изделие си мисли, че е направено лесно и бързо. Насам-натам се виждат видеота на бързо плетящи жени, мятащи куките и чак се чудиш как виждат какво правят.
ДА, това е така, но е едно от най-малките неща в изработването на цяло готово изделие. 
Преди време, дори за простичко изглеждащи мандали, показвах колко неща и време има след изплитането. Плетачките знаят за множеството краища на прежди, които трябва не само да се скрият, но и да са скрити така, че да не излязат по някое време и да направят проблем на онзи, който използва одеялото, шапката, шала или каквото и да било там. 
Но да не отивам чак към завършека, по време на плетенето - колко пъти броя на бримките по незнаен начин се оказва по-малък или по-голям. 
Незнайно как - уж внимаваш, уж цялото ти мислене е в плетенето - хоп, оказва се 0 и то накрая(!), че си изпуснал някой елемент, без който не може.
Айде - разплиташ.
Често обаче се оказва, че след разплитането и отново изплел цялото (!) мотивче - зи изпуснал същото! Е, не е за вярване!
Ами да, на мен ми се случи да разплета един мотив 4 пъти и в крайна сметка 5 пъти го изплетох погрешно и то с една и съща грешка!


Не стига, ами незнайно как и защо, бримките са различни...Та го оставих - ама след 5-то изплитане.
Почнах ново лилаво, след като първото лилаво, което бях изплела ( а те са по 5 броя от цвят), пак беше сгрешено и аз го поправих, но се оказа много видима поправката, та и него трябваше да изплета отново:


Отново не е за вярване, но следващите резултати бяха ТОВА:



и ТОВА:

Чак Камал ми каза: "Мамо, остави това лилаво! ЩЕ намерим друг цвят за дъгата!"

Е,не, лилавото ще е ...Цял следобед плетох САМО двете нужни за одеялото крадратчета! Но ги изплетох!

Едното реших даже да почна от цветето, а не накрая да му изплитам листата.


Видях, че така е по-трудно за плетене и има по-голяма възможност да сбъркаш.

Е, това ми е одисеята с лилавото :))

В момента одеялцето е на степен завършване, която степен, ако не беше това чудо с лилавото, щеше вероятно да е още преди няколко дни!

Спорна работа на всички!


4 коментара:

  1. и на мен така ми се случи - плета си аз и броя внимателно, минвам на следващия ред - една-две бримки по малко, разплитам и пак броя - накрая оставих квадрата да си почине, защото не ставаше и туй то. след като минах на другите, пак почнах и мноооого внимателно броях след всеки ред - с триста зора го довърших :) понякога е така - не става и това си е.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Винаги броим много внимателно и не мислим за нищо друго! И пак - грешка :D Явно сме мислили за друго :)
      А понякога явно не ни е писано и - това е! Както моята одисея с лилавите квадрати, хах

      Изтриване
  2. може ли да ми дадеш указания за цветето, много ми харесва и искам да си направя я за брошка, я за диадема (Зори от ФБ)

    ОтговорИзтриване

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Популярни публикации

I've been featured on:

I've been featured on:
Oombawka Design
Featured Five Club
Stitch It Up Link Party
2 Crochet Hooks
EyeLoveKnots
featured button
Oombawka Design
Be A Crafter xD
Creative Crochet Workshop